پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
18 ارديبهشت 1401 - 17:58

ترسی که یحیی سنوار به جان اسرائیل انداخت؛ وعده حق رهبر انقلاب پس از شهادت شیخ احمد یاسین چه بود؟

بی‌تردید سر برآوردن رهبران کنونی و شجاع مقاومت در غزه رویش‌های بستری هستند که با جنایات رژیم بوجود آمده است و نتیجتاً در آینده نیزهرچه جنایت بیشتر شود این رویشها بیشتر شده و شخصیت‌های مبارزتری رشد خواهند کرد
کد خبر : 11697

پایگاه رهنما:

شکست‌های اخیر و مکرر رژیم صهیونیستی از عملیات‌های نظامی مقاومت اسلامی در عمق سرزمین‌های اشغالی منجر به بروز بحران داخلی در ائتلاف حامی نفتالی بنت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و اعتراضات گسترده ساکنان اراضی اشغالی به عملکرد ناموفق نیروهای امنیتی برای ایجاد امنیت شده است.

 صدها شهرک‌نشین صهیونیست، شب گذشته (شنبه) در اعتراض به افزایش حملات فلسطینی‌ها در ورودی منطقه «العاد» در حومه تل آویو تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه یدیعوت احارانوت، آن‌ها به سوی خودروهای پلیس رژیم صهیونیستی سنگ پرتاب کرده و همزمان شعار «مرگ بر عرب» سر می‌دادند. معترضان صهیونیست در حالی که سعی داشتند خیابان را ببندند، با مأموران پلیس درگیر شده و در این میان سه شهرک‌نشین بازداشت شدند.

از سوی دیگر صهیونیست‌ها، شب گذشته مقابل خانه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم تل آویو در شهرک «رعنانا» نیز تجمع کرده و علیه وی شعار دادند. آن‌ها دولت بنت را بی کفایت و ناتوان از تأمین امنیت جانی شهرک‌نشینان خطاب کرده و خواستار استعفای وی شدند.

 

فرار رو به جلو بنت؛ دست و پا زدن برای باطل کردن طلسم نابودی

وضعیت به حدی بحرانی است که حتی ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و از چهره‌های سیاسی مطرح در جمع سیاستمداران تندور اسرائیل، بر تقویت احتمال نابودی کامل رژیم صحه گذاشته است.

باراک در مقاله‌ای در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از هشتاد سال حاکمیت نداشتند، مگر در دو دوره داود و دوره حشمونیان و در هر دو دوره، آغاز فروپاشی آنها در دهه هشتم بوده است».

به گفته وی: «تجربه کابینه کنونی اسرائیل سومین تجربه است و اکنون در دهه هشتم عمر خود قرار دارد و بیم آن می‌رود که نفرین دهه هشتم مانند قبل بر سر آن نازل شود».

در این شرایط به نظر می‌رسد که کابینه صهیونیستی برای جمع کردن اوضاع سیاست فرافکنی و فرار به جلو را در پیش گرفته است.

یک مقام رژیم موقت صهیونیستی گفته تل آویو قصد خود برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را به اطلاع آمریکا رسانده و گفته که چنانچه واحد مسکونی جدیدی در آن منطقه ساخته نشود کابینه ائتلافی لرزان اسرائیل سقوط خواهد کرد.
پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند رژیم صهیونیستی قصد دارد طرحی را برای ساخت حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی به تصویب برساند.

شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی که مصداق بارز تداوم رویکرد اشغالگری مناطق فلسطینی‌نشین و کوچ اجباری ساکنان محلی و آواره کردن آنها محسوب می‌شود و از سوی مجامع بین‌المللی به صراحت محکوم دانسته شده است، در دوران 13 ساله نخست وزیری نتانیاهو یکی از عوامل اصلی تنش‌آفرینی و درگیری با فلسطینیان بود. این رویکرد در دوران مبارزات انتخاباتی در رژیم از سوی بنت نیز مورد حمایت بود اما ترس از حملات موشکی مقاومت فلسطین تاکنون کابینه صهیونیستی را در پیشبرد این سیاست ناکام گذاشته است.

حال به نظر می‌رسد که طرح مجدد شهرک‌سازی و بسترسازی برای آن با رد تمامی دعاوی حقوقی ضداشغالگری فلسطینیان در دادگاه عالی رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته، به منظور خشنود کردن صهیونیست‌های تندرو و کاهش فشار بر کابینه بنت صورت می‌گیرد.

همچنین کابینه بنت برای قدرت‌نمایی در مخالفان داخلی که عمدتاً شامل راستگرایان افراطی و حامیان نتایناهو از حزب لیکود می‌شود، به طور صریح از برنامه‌ریزی برای ترور رهبران گروه‌های مقاومت اسلامی در غزه سخن به میان آورده‌اند. موضوعی که از سوی نتایناهو برای فشار بیشتر بر کابینه متزلزل بنت و ایجاد انشقاق در ائتلاف شکننده حاکم در کنست مطرح می‌شود.

نتانیاهو روز گذشته با یادآوری دستورات وی برای ترور برخی شخصیت‌های مقاومت همچون «احمد الجعبری»، فرمانده شاخه نظامی حماس و «ابو العطا» از فرماندهان بارز جهاد اسلامی، تلویحا خواستار از سر گیری سیاست ترور رهبران مقاومت شد.

 

تهدیداتی که چند ساعت هم دوام نیاورد

در حالی که صهیونیست‌ها برای بازگرداندن اعتماد به نفس به شهروندان رژیم و ترساندن مقاومت غزه از تداوم انجام عملیات‌های انفجاری در عمق سرزمینهای اشغالی، طرح ترور یحیی سنوار،  رئیس جنبش مقاومت فلسطین حماس در غزه را مطرح کردند، تنها ساعاتی بعد در پی واکنش تهدیدآمیز جنبش‌ مقاومت فلسطین سراسیمه از گفته خود عقبنشینی کردند.  

در این رابطه «ابوعبیده»، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام به صهیونیست‌ها هشدار داد که هرگونه گزندی به یحیی السنوار یا هر کدام از رهبران مقاومت، زلزله‌ای در منطقه ایجاد خواهد کرد و واکنشی بی سابقه به دنبال خواهد داشت.

همچنین به گفته منابع فلسطینی مقاومت به اطلاع میانجی گران رسانده است که بازگشت سیاست ترور به مفهوم بازگشت عملیات انفجاری در شهر‌های اراضی اشغالی است.

از طرف دیگر تهدیدات نظامی مقاومت اکنون تنها محدود به قلمرو تحت کنترل خود در غزه نمی‌شود و فشار بر ساکنان کرانه باختری از طریق شهرک‌سازی‌ها نیز اکنون در حال تبدیل شدن به خط قرمزی برای گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌باشد.

اما مهمتر از ترس از واکنش قهرآمیز مقاومت، به طور حتم آنچه بیش از همه لرزه بر جان سران صهیونیستی در مورد عواقب پیگیری سیاست‌ ترور و اشغالگری می‌اندازد تأثیرات معکوس آن بر ریشه دوانیدن بیشتر مقاومت در تمامی اراضی فلسطینی است. 

بی‌تردید سر برآوردن رهبران کنونی و شجاع مقاومت در غزه رویش‌های بستری هستند که با جنایات رژیم بوجود آمده است و نتیجتاً در آینده نیزهرچه جنایت بیشتر شود این رویشها بیشتر شده و شخصیت‌های مبارزتری رشد خواهند کرد.

واقعیتی که پیش از این و در فرردین 1383 از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به ترور شیخ احمد یاسین رهبر فقید و موسس جنبش حماس وعده داده شد. ایشان در آن برهه طی پیامی فرمودند: «آنچه از شیخ و ملت فلسطین با این جنایت ستاندند، جسمی نحیف و علیل بود؛ فکر او را و خطی را که او ترسیم کرد و راهی را که گشود، نخواهند توانست از ملت فلسطین بگیرند. روح شیخ زنده است و درس او که اینک با خون مظلومانه اش ماندگارتر و برجسته تر شده، زمزمه جوانان و نوجوانان نسل آینده فلسطین خواهد بود. تبهکاران غاصب فلسطین بدانند که قدرت نمایی های احمقانه آنان، بزرگ ترین شاهد ضعف و شکست آنهاست و رژیم غاصب و دولت مجهول صهیونیستی محکوم به فناست».

منبع: الوقت

ارسال نظرات